Η ενσωμαατομένη ασφάλιση (Embedded insurance) είναι η ενσωμάτωση ασφαλιστικών προϊόντων στην αγορά μη ασφαλιστικών προϊόντων ή υπηρεσιων συνήθως κατά τη στιγμή της αγοράς τους.
Δηλαδή η ασφάλιση προσφέρεται ως μέρος ενός πακέτου χωρίς ο πελάτης να χρειάζεται να την αναζητήσει ξεχωριστά.
Συνήθως ως διαδικασία προσφοράς ασφάλισης χρησιμοποιείται για μικρο-ασφαλίσεις (microinsurance) χαμηλού κόστους και η ανάπτυξη της γίνεται μέσω συνεργασιών μεταξύ insurtechs, retailers και τεχνολογικών πλατφορμών
Αυτό γίνεται συνήθως στις παρακάτω αγορές :
Ηλεκτρονικών συσκευών: Όταν αγοράζεις ένα smartphone online και σου προσφέρεται ταυτόχρονα ασφάλεια συσκευής.
Ταξίδια: Όταν κάνεις κράτηση εισιτηρίων και ενσωματώνεται ασφάλεια ταξιδιού στο checkout.
Αυτοκίνητο: Αγοράζεις αυτοκίνητο και προσφέρεται ενσωματωμένη ασφάλιση μέσω της ίδιας της μάρκας ή του αντιπροσώπου.
Πλατφόρμες όπως Airbnb, Uber: Παροχή ασφάλισης στους χρήστες ή παρόχους υπηρεσιών εντός της πλατφόρμας.
Τα κατά και τα υπέρ της χρήσης “ενσωματωμένης ασφάλισης”
Για τους πελάτες:Ευκολία και ταχύτητα στην διαδικασία (χωρίς έξτρα βήματα) με προσφορές με βάση τις εξατομικευμένες ανάγκες τους
Για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις: Η προσφορά της ενσωματωμένης ασφάλισης προσθέτει νέα ροή εσόδων (insurance as a service) καλύτερη εμπειρία στον πελάτη και ενίσχυση της εμπιστοσύνης στο brand
Ωστόσο υπάρχουν και εμπόδια ως προς την προσφορά και χρήση της καθώς υπάρχουν χώρες με κανονιστικό πλαίσιο που μπορεί να περιορίζει την ενσωμάτωση ασφαλιστικών προϊόντων από μη ασφαλιστικούς φορείς.