Οι ασφαλιστές που στοχεύουν στις νεότερες γενιές αντιμετωπίζουν τα μακροχρόνια προβλήματα του κλάδου, όπως η έλλειψη κατανόησης και η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
Ενώ οι ταχύτερες λύσεις, όπως οι στρατηγικές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τα πιο ευέλικτα προϊόντα, μπορεί να βοηθήσουν κάπως, θα προσελκύσουν μόνο ένα μικρό ποσοστό, επομένως είναι από τα πιο μακροπρόθεσμα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν για να φτάσουν σε αυτές τις γενιές, σύμφωνα με την GlobalData, μια κορυφαία εταιρεία δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων.
Μια δημοσκόπηση της GlobalData* που διεξήχθη το πρώτο τρίμηνο του 2025 (με 174 ερωτηθέντες) διαπίστωσε ότι πάνω από το 50% των ερωτηθέντων πίστευε ότι είτε η έλλειψη κατανόησης της ασφάλισης είτε η έλλειψη εμπιστοσύνης στους ασφαλιστικούς παρόχους ήταν οι βασικές προκλήσεις στην πώληση ασφάλισης στη Γενιά Ζ και τους millennials. Ενώ αυτά τα τμήματα καταναλωτών είναι συνήθως ψηφιακά καταρτισμένα, η αντιμετώπιση των ανησυχιών τους θα απαιτήσει περισσότερα από την αναβάθμιση των ψηφιακών πλατφορμών και των στρατηγικών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Ben Carey-Evans, Ανώτερος Αναλυτής Ασφαλίσεων στην GlobalData, σχολιάζει: «Η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών αποτελεί ένα επαναλαμβανόμενο πρόβλημα για τον κλάδο. Η αύξηση των ασφαλίστρων σε ορισμένες προσωπικές κατηγορίες δεν βοηθά την κατάσταση. Η αύξηση της αξίας και της εμπλοκής που προσφέρουν οι ασφαλιστές θα είναι απαραίτητη για την αντιστροφή της κατάστασης.
«Η επικοινωνία της αξίας των ασφαλιστηρίων συμβολαίων θα αποτελέσει επίσης μια πρόκληση – ειδικά καθώς πολλοί νέοι έρχονται σε επαφή με την ασφάλιση μέσω της «αγοράς με όρεξη» της υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτου. Ωστόσο, τα σύγχρονα χαρακτηριστικά ορισμένων ασφαλιστικών προϊόντων μπορούν να προσφέρουν προστιθέμενη αξία και να προσελκύσουν τους πελάτες. Χαρακτηριστικά όπως τα προγράμματα διατροφής και φυσικής κατάστασης και οι εκπτώσεις σε smartwatch εντός της ασφάλισης υγείας ή οι συσκευές έξυπνου σπιτιού που βοηθούν στην ασφάλεια των σπιτιών, είναι τρόποι που μπορούν να αυξήσουν την αλληλεπίδραση και την αξία μεταξύ ασφαλιστών και πελατών».











