Ποιοι λόγοι αποτρέπουν τους Ευρωπαίους να ασφαλιστούν για φυσικές καταστροφές

Νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) εξετάζει τους λόγους για την απροθυμία των καταναλωτών να κάνουν ασφάλιση φυσικών καταστροφών

Σύμφωνα τα στοιχεία και τις διαπιστώσεις της EIOPA περίπου μόνο το ένα τέταρτο των απωλειών από φυσικές καταστροφές (NatCat) είναι ασφαλισμένες στην Ευρώπη και η ήπειρος αντιμετωπίζει ένα σημαντικό κενό προστασίας.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ορισμένες αιτίες αυτού του κενού προέρχονται από περιορισμούς στην προσφορά ασφαλιστικών προϊόντων NatCat ενώ οι καταναλωτές δεν ασχολούνται επαρκώς με τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα στην αγορά.

Εμπόδια

Για να κατανοήσουν καλύτερα οι καταναλωτές που μπορεί να διστάζουν να κάνουν ασφάλεια NatCat, η EIOPA πραγματοποίησε έρευνα συμπεριφοράς σχετικά με το θέμα.

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν πολλά εμπόδια και παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την απροθυμία των νοικοκυριών να αγοράσουν κάλυψη έναντι φυσικών καταστροφών.

Στα εμπόδια αυτά περιλαμβάνονται: Η έντονη εστίαση στο premium και όχι στη συνολική χρησιμότητα του προϊόντος, που οδηγεί στην αντίληψη ότι η κάλυψη δεν είναι προσιτή, έλλειψη σαφήνειας ως προς τους όρους και τις προϋποθέσεις, προηγούμενες αρνητικές εμπειρίες με ασφαλιστικές αποζημιώσεις, εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με την πιθανότητα να επηρεαστούν από φυσικές καταστροφές, υψηλές προσδοκίες για κρατική παρέμβαση σε περίπτωση καταστροφής και η αντίληψη ότι η διαδικασία σύναψης ασφάλισης είναι πολύπλοκη και χρονοβόρα.
Λύσεις

Με βάση τα στοιχεία που εντοπίστηκαν και αντλώντας γνώσεις από την επιστήμη της συμπεριφοράς, η EIOPA ανέπτυξε και δοκίμασε μια σειρά λύσεων για να ενθαρρύνει τη αύξηση της ασφάλισης NatCat στην Ευρώπη προτείνει λύσεις που περιλαμβάνουν:

Ευαισθητοποίηση σχετικά με το επίπεδο κινδύνου που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, όπως μέσω δημόσιων ή ανεξάρτητων εργαλείων και με στοχευμένα μηνύματα.

Προώθηση πιο τυποποιημένων και εύκολα συγκρίσιμων προϊόντων όσον αφορά την κάλυψη, τις εξαιρέσεις και τις δομές τιμολόγησης, εξορθολογισμός της διαδικασίας κατά την αγορά της ασφάλισης , μέσω ψηφιακών καναλιών και προσφέροντας κίνητρα (π.χ. εκπτώσεις ασφαλίστρων) για την εφαρμογή μέτρων μείωσης του κινδύνου.

Η Petra Hielkema, Πρόεδρος της EIOPA δήλωσε: «Οι καταστροφικές πλημμύρες και οι δασικές πυρκαγιές των τελευταίων ετών έδειξαν με απόλυτη σαφήνεια ότι δεν είμαστε άτρωτοι στις επιπτώσεις ενός πλανήτη που θερμαίνεται. Ακόμη και όταν οι φυσικές καταστροφές δεν οδηγούν σε απώλεια ζωής, φέρνουν αναστάτωση και καταστροφή που απαιτούν σημαντικές προσπάθειες για την ανοικοδόμησή . Η ασφάλιση κάνει τη διαδικασία ανάκαμψης πιο γρήγορη και οικονομικά λιγότερο επώδυνη, αλλά η ασφάλιση μπορεί να βοηθήσει μόνο εάν χρησιμοποιηθεί. Η έρευνα ρίχνει φως σε κρίσιμους παράγοντες από την πλευρά της ζήτησης που θα είναι καθοριστικοί για την αύξηση της προστασίας στην Ευρώπης. Οι ρυθμιστικές αρχές, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι επαγγελματίες του κλάδου των ασφαλίσεων πρέπει να συνεργαστούν για την άρση των φραγμών που εντοπίστηκαν και την προώθηση μιας καλύτερα προστατευμένης, πιο ανθεκτικής κοινωνίας».



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *