Ποιος φέρει την ευθύνη για τροχαία με αδέσποτα ζώα εντός Αυτοκινητοδρόμου;

Ευθύνη της δικαιοπαρόχου εταιρίας κατασκευής συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου

Το όχημά του, κινούμενο στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας κλειστού αυτοκινητόδρομου, συγκρούστηκε με σφοδρότητα με αδέσποτο σκύλο, ο οποίος είχε εισέλθει εντός αυτής και κινείτο ανεξέλεγκτα, εντός του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα να προκληθούν εκτεταμένες υλικές ζημίες στο εμπρόσθιο τμήμα του.

Στην εναγομένη και ήδη εκκαλούσα έχει παραχωρηθεί η συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου από την παραχωρησιούχο εταιρία. Κρίθηκε ότι το παραπάνω συμβάν οφείλεται σε αμέλεια της εναγομένης, η οποία έχει την ευθύνη για την συντήρηση της οδού, στην οποία έχει παραχωρηθεί αυτή και η οποία έχει την εκμετάλλευση του τμήματος της οδού αυτή, Ειδικότερα όφειλε να εποπτεύει την οδό διενεργώντας περιπολίες σε τακτά χρονικά διαστήματα, να εντοπίσει το ζώο και να επισημάνει τον κίνδυνο στους διερχόμενους οδηγούς χρήστες της οδού, να τους προειδοποιεί και να απομακρύνει το σκύλο από το οδόστρωμα με δικά της μέσα στο πλαίσιο της αυτοτέλειας που την διέπει, ειδοποιώντας εν συνεχεία τους αρμόδιους φορείς για την περισυλλογή του, εξασφαλίζοντας την ομαλή και ανεμπόδιστη διεξαγωγή της κυκλοφορίας στην οδό.

Οι σοβαρές ζημίες που υπέστη το όχημα, καταδεικνύουν την μεγάλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός, γεγονός που συνέτεινε στην αδυναμία αποφυγής του ζώου, κριθείς συνυπαίτιος σε ποσοστό 30%.

Υπαιτιότητα 70% της εναγομένης και ήδη εκκαλούσας λόγω της αμέλειας των προστηθέντων οργάνων της.

Δημοσιεύεται στη ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Τεύχος Ιανουάριος 2019

Σχόλια – Παρατηρήσεις

1.Τροχαία με αδέσποτα Ζώα (σκύλο) εντός Αυτοκινητοδρόμου – Ευθύνη της δικαιοπαρόχου εταιρίας κατασκευής συντήρησης και εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου.  

Βλ. Ομοίως και Μον.Πρ.Αθ. 7983/2018 ΕΣυγκΔ 2018/409 που έκρινε υπαιτιότητα 70% της εκκαλούσας παραχωρησιούχου εταιρίας, επειδή τα προστηθέντα υπ’ αυτής όργανα δεν εξασφάλισαν την ασφαλή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου και υπαιτιότητα 30% του εφεσιβλήτου οδηγού του οχήματος, επειδή δεν είχε την ταχύτητα που θα του επέτρεπε να να εκτελεί τους απαιτούμενους χειρισμούς προς αποφυγή του ατυχήματος (άρθ. 19 παρ 1 και 2 του Ν. 2696/99).

Βλ. Σχετικώς και Ειρ.Θεσ.5711/2017, ΕΣυγκΔ 2017/340.

Εκτροπή Οχήματος λόγω συσσωρευμένων ομβρίων υδάτων– Ευθύνη της κυρίας του έργου – Εγνατίας Οδού ΑΕ και της παραχωρησιούχου κατασκευάστριας εταιρίας υπεύθυνης και για την συντήρηση – αστυνόμευση. ΑΠ. 2030/2017, ΕΣυγκΔ 2018/293.

Πρόσκρουση ΙΧΕ οχήματος εντός αυτοκινητοδρόμου σε εμπόδιο στην αριστερή λωρίδα, (εγκαταλελειμμένο κομμάτι σίδερο μήκους 1.5μ, τμήμα του οποίου προεξείχε από το επίπεδο του δρόμου, έχοντας καμπύλο σχήμα), με αποτέλεσμα να σκάσουν και τα δύο λάστιχα. Ευθύνη Αναδόχου παραχωρησιούχου Εταιρίαςεκμετάλλευσης Εθνικής Οδού. Ειρ. Αθ.422/2013, ΕΣγυκΔ2014/197

Περισσότερες πληροφορίες εδώ



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *