
Ένας ευρύς συνασπισμός που εκπροσωπεί ένα ευρύ φάσμα σημαντικών ενδιαφερομένων στο aftermarket αυτοκινήτων, καθώς και φορείς στην αλυσίδα αξίας των υπηρεσιών κινητικότητας, τους καταναλωτές και τις βιομηχανίες ασφαλίσεων (μεταξύ των οποίων και η Insurance Europe) και ελαστικών χαιρετίζει τη δημοσίευση της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έναν νόμο για τα δεδομένα της ΕΕ.
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρουν τα παρακάτω:
Ο νόμος περί δεδομένων ορίζει σημαντικές αρχές. Θεσπίζει ένα σημαντικό δικαίωμα για τους χρήστες να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα που δημιουργούνται μέσω της χρήσης των συνδεδεμένων προϊόντων τους και να εκχωρούν δικαιώματα πρόσβασης σε αυτά τα δεδομένα σε τρίτο πάροχο υπηρεσιών της επιλογής τους.
Επίσης, περιλαμβάνονται ρητά οι υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης μετά την αγορά και η πρόσβαση σε διαγνωστικές πληροφορίες. Άλλες σημαντικές διατάξεις περιλαμβάνουν τις υποχρεώσεις του κατασκευαστή να κάνει τα δεδομένα διαφανή και «εύκολα προσβάσιμα» στον χρήστη, περιορισμούς στους κατασκευαστές σχετικά με την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων του χρήστη ή τρίτων και την αποζημίωση για το κόστος διάθεσης δεδομένων, ιδίως για ΜΜΕ.
Ωστόσο, ενώ ο συνασπισμός αναγνωρίζει ότι ο νόμος για τα δεδομένα αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προόδου προς την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας δεδομένων, πιστεύει ακράδαντα ότι ο νόμος για τα δεδομένα δεν θα επαρκεί από μόνος του για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το οικοσύστημα χρειάζεται ειδική νομοθεσία για την αυτοκινητοβιομηχανία που μεταφράζει τις αρχές και τις διατάξεις του νόμου περί δεδομένων σε συγκεκριμένα, νομικά και τεχνικά μέτρα για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Επίσης, ορισμένες πτυχές του νόμου για τα δεδομένα απαιτούν περισσότερη σαφήνεια για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς επί του παρόντος αφήνουν πάρα πολλά περιθώρια ερμηνείας, δημιουργώντας νομική αβεβαιότητα και υψηλό κίνδυνο προσφυγής.
Μόνο μια ειδική νομοθεσία θα παρέχει την εμπιστοσύνη και το κίνητρο που απαιτούν οι ανεξάρτητοι πάροχοι υπηρεσιών για να επενδύσουν σε νέες υπηρεσίες που βασίζονται σε δεδομένα, οι οποίες θα ωφελήσουν τους καταναλωτές και ολόκληρη την κοινωνία παρέχοντας εξυπνότερες, ασφαλέστερες και πιο βιώσιμες λύσεις κινητικότητας.
Εκτός από τη ρητή συγκατάθεση του χρήστη για πρόσβαση στα δεδομένα του, οι πάροχοι υπηρεσιών τρίτων απαιτούν αυτόνομα δικαιώματα πρόσβασης στις πληροφορίες και τους πόρους που είναι απαραίτητοι για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με την προσέγγιση του νόμου δεδομένων, όλοι αυτοί οι ανεξάρτητοι πάροχοι υπηρεσιών θα λαμβάνουν, ωστόσο, μόνο ένα παράγωγο δικαίωμα, το οποίο παραβλέπει εντελώς το γεγονός ότι αυτά τα μέρη πρέπει, σε πρώτη φάση, να γνωρίζουν και να ελέγχουν εκ των προτέρων ποια δεδομένα και λειτουργίες είναι κατ’ αρχήν διαθέσιμα. και θα είναι στη διάθεσή τους.
Ως εκ τούτου, μόνο ένα αυτόνομο και αυτόνομο δικαίωμα πρόσβασης στα εργαλεία και τους πόρους που απαιτούνται για την ανάπτυξη των μέσων πρόσβασης θα επιτρέψει σε ανεξάρτητους παρόχους υπηρεσιών να αναπτύξουν εκ των προτέρων ανταγωνιστικές ψηφιακές υπηρεσίες, ώστε αυτές να μπορούν να προσφέρονται, να διατίθενται στην αγορά και να διαφημίζονται στους καταναλωτές ή άλλα δεδομένα. συμπαραγωγούς. Τα δικαιώματα πρόσβασης πρέπει να υποστηρίζονται με κατάλληλα μέσα για την άσκησή τους.
Επιπλέον, πέντε χρόνια ευρείας συλλογής αποδεικτικών στοιχείων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τη συμβολή των ενδιαφερομένων στο οικοσύστημα, υπογράμμισε ότι, ενώ οι περιπτώσεις χρήσης για δεδομένα που παράγονται από οχήματα είναι δυνητικά απεριόριστες, εξαρτώνται πλήρως από την αποτελεσματική πρόσβαση σε – δεδομένα και πόροι οχημάτων.
Ως εκ τούτου, ο συνασπισμός καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει ταχέως ισχυρή τομεακή νομοθεσία σχετικά με την πρόσβαση σε δεδομένα και πόρους επί του οχήματος, ώστε η διαδικασία συναπόφασης να μπορεί να προχωρήσει από τον Οκτώβριο του 2022 και να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος αυτής της κοινοβουλευτικής περιόδου τον Απρίλιο του 2024 .